دستگاه فیلترپرس
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

فیلتر پرس یک دستگاه عملیات دسته ای و با حجم ثابت است که مایعات و جامدات را با استفاده از فیلتراسیون تحت فشار جدا می کند. دوغاب به فیلتر پرس پمپ می شود و تحت فشار آبگیری می شود. برای تصفیه آب و فاضلاب در کاربردهای مختلف از صنعتی گرفته تا شهری استفاده می شود.

 

فیلتر پرس چیست؟


فیلتر پرس ها سال هاست که تمرکز تولید Met-Chem بوده است. فیلتر پرس (همچنین به عنوان صفحه و قاب شناخته می شود) مزایای زیادی دارد. یکی، به ویژه، این است که برای چنین قطعه بزرگی از ماشین آلات، قطعات کمی برای آن وجود دارد.

 

 

انواع فیلتر پرس


فیلتر پرس را می توان بر اساس شاخص های مختلفی دسته بندی کرد که عمده ترین دسته بندی، بر اساس وجود جک هیدرولیکی یا عدم وجود جک هیدرولیکی است.

انواع فیلتر پرس به شرح زیر می باشد:

 

اتوماتیک


از این نوع فیلتر پرس بیشتر در محیط های صنعتی استفاده می شود که به دلیل انجام تمامی مراحل تصفیه به صورت خودکار، نیازی به اپراتور انسانی نداشته و از این نظر مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین این دستگاه توانایی خروج خودکار کیک مواد جامد را دارد و مراحل تصفیه را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد.

 

دستی


در این مدل مراحل تصفیه بصورت دستی بوده و وجود نیروی انسانی الزامیست. ابعاد و سایز این مدل نسبت به دستگاه های اتوماتیک کوچکتر بوده و سرعت انجام عملیات تصفیه نسبت به دستگاه های اتوماتیک کمتر است. دستگاه فیلتر پرس دستی مناسب صنایع کوچک است.

 

هیدرولیکی


جک هیدرولیکی با اعمال فشار بر روی صفحات دستگاه، صفحات را فشرده کرده و تصفیه صورت می گیرد. پس از انجام این مرحله جک بالا رفته و صفحات به حالت قبلی باز می گردند. این مدل از دستگاه فیلتر پرس، مناسب برای محیط های صنعتی می باشد زیرا سرعت فرایند را بالا برده و بازدهی را به حداکثر می رساند.

 

ممبران (حجم متغیر)


فیلتر ممبران یا همان حجم متغیر از رایج ترین فیلترهای استفاده شده در دستگاه فیلتر فشاری است که بازدهی عملیات تصفیه با درصد 90 انجام می شود.

 

چمبر (حجم ثابت)


این نوع سیستم فیلتراسیون در صنایع غذایی و خوراکی کاربرد گسترده ای داشته و با نام حجم ثابت نیز شناخته می شود. علت نام گذاری این سیستم به این خاطر است که هنگام فشرده سازی صفحات، فشار مازاد به سیال وارد نمی شود.

 

اندازه فیلتر پرس میکرونیکس چقدر است؟


Micronics فیلتر پرس های پیشرو در صنعت را در ظرفیت های 2000mm x 2000mm (600 فوت مکعب) تا فیلتر پرس های کاربردی در مقیاس آزمایشگاهی مانند MicroPress Micronics با صفحات فیلتر 150 میلی متری طراحی و تولید می کند. ما طیف وسیعی از پیکربندی‌های طراحی قاب فیلتر پرس، از جمله مدل‌های سایدبار و سربار را ارائه می‌دهیم.

 

آیا فیلتر پرس من می تواند به صورت دستی کار کند؟


دستگاه فیلتر پرس های استاندارد ما می توانند به صورت دستی کار کنند. با این حال، Met-Chem چهار نوع شیفتر صفحه فیلتر پرس را تولید می کند تا عملکرد فیلتر پرس شما را آسان تر، ایمن تر و کارآمدتر کند. فیلتر پرس های دستی به زمان و توجه بیشتری نسبت به همان فیلتر پرس با شیفتر صفحه اتوماتیک نیاز دارند.

 

چگونه فیلتر پرس هیدرولیک را پر می کنید؟


این کار با فشار دادن همه آنها در محل با گسترش سیلندر هیدرولیک و رسیدن به PSI توصیه شده انجام می شود. (4000 برای اتوماتیک و 6500 برای دستی) با پر شدن فیلتر پرس، توصیه می شود که تغذیه را با 25 PSI شروع کنید و به تدریج فشار را در فواصل ثابت (25، 50، 75) تا حداکثر فشار 100 PSI افزایش دهید.

 

فیلتر پرس برای چه مواردی استفاده می شود؟


فیلتر پرس در انواع برنامه های آبگیری استفاده می شود، از جمله اما نه محدود به:

ساخت
تصفیه فاضلاب
تولید برق
معدن
تولید بتن/سیمان
غذا و نوشیدنی
اساساً اگر دوغابی دارید که باید آبگیری شود، ممکن است به فیلتر پرس نیاز داشته باشید

 

چهار جزء اصلی در یک فیلتر پرس وجود دارد


الف) قاب (اسکلت):

قاب فیلتر پرس فولادی به عنوان یک دستگاه گیره برای صفحات فیلتر عمل می کند.

ب) صفحات فیلتر:

سه دسته اصلی از صفحات فیلتر وجود دارد که همگی دارای عملکردهای متفاوت هستند. صفحه و قاب، محفظه فرورفته (یا صفحه فرورفته) و فشار دیافراگم (همچنین به عنوان فشار غشا شناخته می شود).

ج) منیفولد:

منیفولد استاندارد ما از لوله کشی و شیرها تشکیل شده است. آنها ورودی دوغاب را کنترل می کنند و چهار پورت تخلیه فیلتر را به یک لوله تخلیه مشترک متصل می کنند.

د) پارچه فیلتر: فیلتر پارچه ای که به صفحه فیلتر متصل می شود. جامدات روی پارچه جمع می شوند و کیک فیلتر را تشکیل می دهند و مایعات را از جامدات جدا می کنند.





:: برچسب‌ها: سیلندر هیدرولیک , جداسازی مایع و جامدات , دستی , ممبران , چمبر , حجم ثابت , حجم متغیر ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: